دستبند ماه و ماهی

تو ماهی و من ماهی این برکه ی کاشی-همه ی ما این ترانه ی زیبا رو شنیدیم.نقش دستبند ماه و ماهی نه تنها در فرهنگ ایران بلکه در بسیاری از تمدین های قدیم به شدت دیده شده.نماد خاص در جواهرات ویکتوریایی هلال ماه بود.هلال ماه نماد الهه ماه است و به این ترتیب با توانمندی زنان همراه است و همچنین نماد تغییرات.همانطور که ماه در مراحل مختلف میچرخد، زندگی نیز همینطور است.اما ماه و ماهی در فرهنگ ایران ترکیبی زیباست.

ماهی به طور کلی نماد سرخوشی و شادی، دارندگی و نعمت زیاد و همچنین نماد متولدین اسفند ماه است و طرح دستبند ماه و ماهی بسیار زیبا و پرطرفدار است.

ماهی مهمترین نماد در افسانه های جهان است و نماد باروری و زندگی است.ماهی در پیوند الهه مادر،ماه و اقیانوس های جهان است که همه چیز از آنها سرچشمه گرفته.نقش های بیشماری از ماه و ماهی در بیشتر هنرهای ایرانی میتوان دید.

دستبند ماه و ماهی در هنر ایرانی

تصویر ماهی از گذشته تاکنون از نقوش درخور نگرش برای نقش اندازی روی صنایع گوناگون از جمله فرش،ظروف،و زیورآلات دست ساز از جمله دستبندهای فلزی با نقش ماه و ماهی میباشد.که همه ی اینها نشان از اهمیت وجودی این جاندار،و باور به نیکی و برکت آن دارد.

ماه به عنوان ایزدبانوی باروری در بیشتر تمدن های آریایی ظاهر شده است، و در ایران نیز آناهیتا با نشان هلال ماه

یا شاخ گاو دیده میشود.تصاویر ماه بر تاج های ساسانی نشان از ایزدبانوی باروری است.

با همه ی این توضیحات میتوان دلیل علاقه ی افراد به داشتن تصاویر ماه و ماهی بر لوازم گوناگون را دریافت.

یکی از زیباترین و ماندگارترین محصولاتی که میتوان این دو نماد را در کنار یکدیگر به زیبایی قرار داد، دستبند ماه و ماهی در ترکیب با چرم میباشد.

مشاهده و خرید دستبند ماه و ماهی

دستبند چرم و فلز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید شما
There are no products in the cart!
ادامه خرید کالاهای دیگر
0
X
× پشتیبانی